perjantai 20. lokakuuta 2017

My body rocks!



Käytiin poikien kanssa kauppakeskus Myllyssä ja siellä oli yhteen tyhjään liiketilaan tehty "imetystila", jossa oli lastenhoitoon muutakin. Seinillä oli erilaisia tauluja joissa eri tekstejä. Oma lemppari oli ehdottomasti tämä yllä oleva. Aloin pohtimaan omaa kroppaani ja suhtautumistani sitä kohtaan. 

Nyt kun synnytyksestä on melkein kolme kuukautta, omistan edelleen raskauden aikana tulleita kiloja. En koe itseäni millään tapaa liian lihavaksi tai mitään muutakaan. Viihdyn kropassani kovasti, vaikka vatsani on viellä löllyvä sekä siellä täällä vähän ylimääräistä. Synnytyksestä on kuitenkin hurjan vähän aikaa ja kroppa vasta palautuu raskausajasta. Musta ei tunnu yhtään pahalta katsoa itseäni peilistä, oon kaksi ihanaa lasta synnyttänyt ja kyllä se saakin mussa näkyä, eikö? Kroppa on tehnyt uskomattoman työn ja sen muka pitäisi olla heti kunnossa. Raskausarpia en kummastakaan raskaudesta saanut vatsalle muualle kuin napakorun reikään. Kun taas murrosiässä sain arpia pakaroihin sekä rintoihin ja muutamat kylkiin, nyt nekin on haalentuneet enkä niistäkään välitä, ne ovat osa minua.

En myöskään murehdi siitä miltä mun tissit näyttää kun niillä oon kahta lasta imettänyt. Ensimmäistä 1v 5kk ja toisen imetystaival on kestänyt pari kuukautta ja toivottavasti kestääkin vielä ainakin sinne yhteen ikävuoteen saakka. Vaikka tilalle jäisikin tyhjät läpyskät niin sitten jää, niillä on kuitenkin ruokittu meidän pojat. Tuskin näistä enää samanlaisia tulee kuin ennen raskautta ja turha sitä on edes miettiä, koska sen näkee sitten kun imetys on loppu. 

 Raskauskiloja mulle kertyi vähän alle 19. Niistä jäljellä on seitsemän, joista toivon putoavan vain kolme. Jännitän jo sitä kuinka imetys tällä kertaa vaikuttaa painon putoamiseen. Ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi painoin 54 kiloa ja sain siihen lisäksi kaksi kiloa ennen kuin tulin raskaaksi. En muista koska viimeksi oon niin vähän painanut, mutta nyt en tahdo painon putoavan enään alle 60 kilon. Tai jos putoaa niin ei kuitenkaan noin reippaasti alle. Ennen kuin aloin Onnia odottaa painoin 61 kiloa ja silloin olin mielestäni juuri sopiva, en liian laiha niinkuin nyt ennen Toivon odotusta.

Ihanaa viikonloppua! <3




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti